miercuri, 26 octombrie 2011

CALUTUL NAZDRAVAN


Soarele scapata spre asfintit. Calutul stia ca a sosit ceasul cand ii cresc aripi si-atunci poate zbura peste lume si poate ajunge oriunde ar vrea.
In seara aceea, calutul s-a oprit in aer, in fata unei ferestre deschise. O scolarita se straduia sa-si faca temele. Avea de facut o compunere despre …un calut nazdravan.
- Ia te uita, despre unul ca mine trebuie sa scrie fetita! Ia s-o ajut eu, isi spuse calutul. Si-i sopti fetitei inceputul compunerii:
“In fiecare seara, cand soarele merge spre asfintit, calutului nazdravan ii cresc aripi si el poate zbura peste lume… Atatea vede in zborul sau, ca ar putea scrie o biblioteca intreaga despre tot ce a vazut zburand printre nori: a vazut oamenii, cu necazurile si bucuriile lor, dar i-a vazut si pe ingeri cum se straduiesc sa le trimita oamenilor ganduri bune, putere, curaj... El, calutul, intelege tot ce se petrece sub ochii sai si se poate apropia de oricine si-i poate sopti la ureche: “fa asa” sau “spune asa”, iar omul acela crede ca se aud doar gandurile lui si face apoi asa cum l-a sfatuit calutul. Si de fiecare data calutul ii indruma pe oameni pe drumul cel bun, ca de aia e nazdravan!”
Asa i-a soptit calutul scolaritei, intreaga tema. Stiloul fetitei parca scria dupa dictare tot ce-i spunea calutul. Mirata si ea de viteza cu care ii veneau ideile si vazand cat de repede asterne cuvintele pe caiet, fetita se uita cu luare aminte in jur...
Fara sa mai stea pe ganduri, calutul o zbughi. Insa privirea agera a fetitei il zari chiar cand se inalta in aer, deasupra ferestrei.
- A, deci iata ce puteri magice am, zise fetita. Nici nu am terminat de scris povestea mea despre un calut nazdravan, ca a si aparut ca prin farmec un astfel de calut la fereastra mea. De-acum inainte, am sa fiu mult mai atenta la ce scriu, ca vad ca se adevereste tot ce-mi imaginez... Mai stii ce vrajitoare zace in sufletul meu ?!
Calutul zambi. Mereu i se intampla ca oamenii sa creada ca ei sunt cei ce au puteri supranaturale si sa uite de calut si de zborul sau uimitor....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu