miercuri, 26 octombrie 2011

Pasiunea mea


Totul a inceput cand am implinit opt ani. Atunci am primit in dar, pe langa multe jocuri, o broasca testoasa de jad. Matusa mea, cea care mi-o daruise, imi ura astfel sa am o viata lunga si sa fiu inteleapta si statornica, caci asta simbolizeaza testoasa. Pe atunci nu stiam insa nimic despre simboluri si semnificatii.
            Pentru ca mi-a placut mult acel dar, am asezat broscuta pe raftul aflat deasupra calculatorului, care oricum era gol.
            In vara acelui an am fost plecati in vacanta si am vrut sa luam cu noi suveniruri din locurile vizitate. Ne-au placut cel mai mult broastele testoase din cristal de Boemia. Am luat una pe care am adus-o acasa cu mare grija si ea a dvenit perechea celei primite in dar. In fiecare zi admiram broscutele si nu dadeam voie nimanui sa le atinga.
            A urmat o alta vacanta, in alta tara, de unde ne-am intors cu alte “trofee”. Si colectia mea s-a imbogatit considerabil.
            Orice sarbatoare care aduce negustori ambulanti in oras, e prilej de cautari pentru colectia mea. Si cautarile nu au fost niciodata in zadar.
            De curand am descoperit cateva magazine de antichitati de unde pot sa imi completez colectia. Cand descopar o noua broscuta, ma rog sa nu apara vreun cumparator pana ce eu strang destui bani ca sa mi-o pot lua.
            Raftul de deasupra calculatorului e acum plin: am broaste testoase din sticla, din jad, din ceramica, din scoici, din argint. In asteptarea altora, am mai pregatit doua rafturi ceva mai mici, dar mai inalte. Sper sa le umplu cat mai curand... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu