miercuri, 26 octombrie 2011

PALATUL FERMECAT


            Fara veste, intrati si intr-o poveste. Asa, fara vorbe prea multe, unul dupa altul, cu mine in frunte. Luati-o pe poarta pe care scrie “A fost odata ca niciodata…”, care ne asteapta desferecata. […] Si, uite-asa, mergi si mergi, zi de vara, zapuseala. Nici tu troleibuze, care aluneca pe ate, nici tu bunici, sa te ia in brate. Pana cand … ce sclipeste acolo, in departare? Un palat la care nut e poti uita decat cu ochelari de soare…

            Ia sa ma apropii eu, sa vad ce se ascunde in el, in castel?!
            Si, fara sa stau pe ganduri, intru pe poarta desferecata. Ma intampina sala mare de bal, in care slujitorii alearga care-ncotro. Se vede ca se pregatesc de petrecere. Lumanari, si sampanie se aduc din camari.
            Ma ascund dupa o draperiede catifea si trag cu urechea: astazi a fost botezata mica printesa! Si nasa ii este o mare contesa!
            Asa ca azi e mare bucurie la palat. Sper sa fie un bal de neegalat!
Langa draperia sub care m-am ascuns a fost adusa o fantana cu ciocolata. Nu ma pot abtine si imi inmoi degetele, asa ca bluza mea nu mai e imaculata!
Deodata, incepe sa cante muzica si sosec invitatii. De peste tot se aud aclamatii:
- Oh, vai! Dar unde-s regele si regina?
- Dar mica printesa?
- Dar nasa-contesa?
Coboara si regele cu regina:
- Unde ne sunt ursitoarele? Sper sa nu intarzie si ele cu orele!
- Vor sa ne faca o surpiza, asa au spus, doar stii! Asa ca nu fi nerabdator, vor veni.
In jurul meu, galagia creste. Constat ca oaspetii au adus multe daruri, pe care le-au asezat langa fereastra si langa draperia sub care stau eu, asa incat iesirea mea este blocata! Nu intru in panica : voi iesi de aici, ca-s buna la tehnica!
Si deodata izbucnesc de peste tot aplauze : printesa si-a facut aparitia, in bratele mamei, c-asa e traditia.
- Nu a venit chiar nicio ursitoare , intreaba regele.
- Ba da, ma trezii spunand cu voce jeluitoare.
Un lacheu ma elibera din draperia cea grea, conducandu-ma spre leaganul printesei.
Cu emotie in glas, i-am facut printesei urmatoarea urare:
- Sa cresti mare, sa fii frumoasa si sa ajungi faimoasa in lume pentru intelepciune. Sa traiesti ani multi, sa fii iubita si fericita !
Atunci, regele m-a imbratisat si pe data la masa m-a invitat.
Si uite-asa am petrecut pana-n zori.
Iar cand m-am trezit, adineaori, eram acasa, la mine in pat!Visasem frumos, imbracata-n halat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu